torsdag 22 september 2011

Kyckling curry och oopsie naan

Mmmmm, tillagade en så väldigt god middag ikväll. Kyckling curry med oopsie naan:

Jag blandade tandoori krydda med lite olja och la i kycklingbitar. Medan kycklingen marinerade gjorde jag en vanlig sats oopsies och delade smeten på två och in i ugnen tills de var nästan klara. Penslade sedan på smält smör och kryddade med vitlök och färsk koriander och så in i ugnen ett par minuter till.

Sen stekte jag kycklingen tillsammans med pressad vitlök, salt och peppar och currykrydda och hällde sedan på ordentligt med grädde och sänkte värmen. Så fick det puttra på i ca 20 minuter. Jag hade nog låtit det puttra på ännu längre om vi inte varit så hungriga. Sista fem minuterna hällde jag dessutom i en redig klick Creme Fraiche. Mr Big och DJ Cool åt ris till men jag tyckte det räckte gott och väl med mina naan. Food for the Gods!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar