tisdag 27 september 2011

Föreläsning om sockerberoende

Igår åkte jag, min mamma och en kollega till Skärsätra för att lyssna på Eva Larsdotters föreläsning om sockerberoende och LCHF. Hon berättade väl ingenting som jag inte redan visste men det var ändå inspirerande och motiverande. Min kollega (som idag äter en väldig massa socker i alla dess former) blev väldigt intresserad och jag har idag på morgonen skickat en hel hög med länkar med information till henne.

Jag funderar på ifall jag ska försöka dra ihop en liten LCHF grupp hemma på ön. Tänkte det kunde vara kul att träffas ett litet gäng LCHF-anhängare för att byta recept, tipsa om hur man undviker fallgropar, peppa varann och inspirera när lusten lägger av. Det är bara en tanke än så länge, vi får se om det blir något konkret av det så småningom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar