onsdag 31 augusti 2011

Chorizo med vitkålsspaghetti

Igår hade jag tänkt laga till en kyckling men när jag kom hem var kyckligen fortfarande helt genomfryst. Så det blev till att improvisera!

Jag hittade lite chorizo i kylskåpet som jag skar i slantar och stekte i smör och olja. Jag föredrar kryddig korv och just denna såg lite väl mild ut i mina ögon så jag kryddade lite extra med paprika, vitlök och cayenne. Så strimlade jag lite vitkål som jag också hittade i kylskåpet och slängde i den med korven och kryddorna. När kålen blivit mjuk tillsatte jag en stor klick creme fraiche samt en skvätt grädde. Serverade med lite riven parmesan.

Jag glömde att ta en bild (för jag var så hungrig) men det var i alla fall väldigt gott, även om det inte var den vackraste maträtt jag någonsin tillagat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar