fredag 26 augusti 2011

Om att försöka organisera sig, och misslyckas...

OK, jag ska erkänna, jag är blogg-periodare...

För ett tag sen upptäckte jag att man kan skriva ett inlägg men välja att inte posta det förrän två, tre, fyra dagar senare. Vilket passar mig utmärkt eftersom jag bloggar i perioder. När jag väl får ett "blogg-ryck" så har jag i regel fyra, fem, sex olika saker jag vill berätta om. Saker som ofta är helt orelaterade till varandra. Sååå, istället för att skriva ett jääättelångt inlägg en dag, och sen inte uppdatera på fyra dagar så tänkte jag att skriver flera inlägg när andan faller på men postar inte alla samtidigt. Vilket har fungerat utmärkt.

Och nu har jag dessutom börjat skriva ner små påminnelser till mig själv när jag kommer på något bra/fyndigt/intressant som jag vill dela med mig av men som jag inte kan blogga om på studs. Jag har ett block med mig för just såna situationer. Så, alldeles nyss tittade jag igenom mitt bloggblock och ser att jag nån gång skrivit "Komedi/flyg"... Det låter ju väldigt intressant, och kanske roligt, men jag kan för mitt liv inte komma ihåg vad jag menade med det! Hände det något roligt på senaste flygresan? Har jag sett nån rolig film? En film på ett plan? I can't remember!!! Så nu kan jag se fram emot en sömnlös natt.

Jag lovar att tala om när och om jag kommer på vad denna kryptiska påminnelse betyder men tills dess ska jag lova att komma ihåg att skriva mer detaljerade påminnelser till mig själv.

Thank you and good night!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar