onsdag 31 augusti 2011

En kaffe med vispgrädde tack

Sen jag började med LCHF har jag druckit mitt kaffe med vispgrädde och nu tycker jag det är svårt att dricka det på något annat sätt. Kaffe med mjölk smakar helt enkelt inte gott längre, inte ens med röd mjölk.

Det var ganska många som höjde på ögonbrynen i början, framförallt på jobbet och ett och annat skämt har jag fått stå ut med. Men allt eftersom jag berättat om min diet, och mina kollegor har sett att det fungerar så blir reaktionerna färre och färre. Kockarna i bistron t ex är vana vid att ha mig springades i köket minst ett par gånger om dagen för att hämta grädde. Ja, jag tror faktiskt att de skulle bli oroliga om jag inte rusade in kvart i åtta en morgon.

Visserligen går jag sällan på kafé men jag tycker att det finns en större förståelse där också. De senaste gångerna jag varit fick jag grädde i kaffet utan problem, faktum är att det verkade vara den mest naturliga saken i världen. Men tidigare när jag gått, i våras t ex, fick jag upprepa mig flera gånger (Är du säker på att du ska grädde?!) och många gånger hävdade biträdet att de inte hade "flytande" grädde utan bara grädde på sprayburk så jag fick en kopp kaffe med en stor klick sprutgrädde på. Det funkar ju det med men ändå... Varför är det ok att beställa varm choklad med grädde, men inte kaffe? Jag kan ju inte ha varit den första som frågade tycker man.

Nu sitter jag i alla fall på jobbet, med dagens första kaffe med vispgrädde så ska jag bara njuta.

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar