måndag 21 mars 2011

Vill jag ha en Dajm?

Jag var och handlade på Willys med mamma i söndags. Vi var nästan framme vid kassan när mamma kom på att hon glömt nåt och sprang tillbaka medan jag väntade. Vid godishyllorna. Hylla efter hylla med gamla favoriter. Dajm, polkagrisar, nötcreme... Stod och där och förundrades över att jag inte var sugen på nåt av dom. Inte ens hallonbåtarna som brukade få mitt godishjärta att klappa lite fortare kändes lockande.

Och i lördags var jag på vårfest hos en kollega. Vi satt i soffan och pratade om ditten och datten när ett fat överfullt med choklad materialiserade sig mitt ibland oss. Jag tog en ruta (70%-ig så det är ok!) och inget mer. Vi satt säkert en och en halv timme till brevid det där fatet och sakta men säkert försvann innehållet i alla andras munnar (särskilt dom munnar som i nästa andetag beklagade sig över bilringar och ännu en sommar i vassen). Det var inte ens svårt att stå emot. Jag var verkligen inte sugen.

Har jag gjort slut med godis? På riktigt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar