tisdag 8 mars 2011

Semlor och Mineralsmink

Jag trivs vansinnigt bra på mitt arbete men det ska erkännas att mina kollegor inte alltid gör livet lätt för mig. Det började idag vid lunch då det serverades bageribakta semlor i bistron. Jag stålsatte mig och sprang vidare. Så på eftermiddagen var det dags för tisdagsfika igen och på "menyn" stod after eight brownies och morotskaka. Även denna gång motstod jag. Men som min kloka syster sa "Med såna vänner behöver man inga fiender".
 
 
 
På lunchen sprang jag i alla fall förbi NK och hittade till min förtjusningen Low Carb bröd. Kostade 29 kronor för en limpa. Ca 3.4 gram kolhydrater på skiva (15 gram per 100 gram). Tänkte tillåta mig äta högst två om dagen och frysa resten. Tror att det är perfekt när man är sugen på rostbröd. Återkommer när jag prövat.
 
 
 
I flera dagar nu har jag tänkt att jag skulle tipsa om ett nytt smink jag hittat. Det heter TiKEi mineralsmink och finns endast att köpa på webben (www.tikei.se) Företaget drivs av en tjej som heter Tina och hon tillverkar alla produkter själv. Jag har inte så stor erfarenhet av mineralsmink men dom gånger jag provat tycker jag att det täckt dåligt (jag har dålig hy till och från och ofta lite rödflammig) och/eller känns "pudrigt". TiKEi tycker jag täcker väldigt bra, och det till och med förminskar mina stora porer/akneärr, utan att kännas tungt och spacklat. Väldigt många nyanser finns det att välja på dessutom. Och billigt. Det går att beställa provburkar för en tia styck vilket är ett utmärkt sätt att ta reda på vilken nyans som passar. Dessutom finns det en del guider och goda tips på hemsidan. Om man beställer idag får men det fraktfritt (ange FRAKTF) i kampanjkoden.
 
 
 
Jag började med att beställa några prover (och fick ett par gratisprover på köpet) och när jag bestämt mig för den nyans som passar mig köpte jag en primer och en foundation med kabukiborste och jag är oerhört nöjd. Borsten är för övrigt som att sminka sig med en kattunge. Alldeles silkeslen! Hursomhaver, när jag fick mitt "stora" paket så fick jag ytterligare ett par gratisprover, så nu har jag en massa ögonskuggor hemma. Jag brukar sällan använda ögonskugga men nu när jag har en del, och i färger som jag aldrig provat, så tänkte jag why not? Så i morse exprimenterade jag med en grön nyans som heter "Orion". Inte så pjåkigt om jag får säga det själv.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar