måndag 21 mars 2011

Vågen har rört på sig!

Halleluja! Äntligen har det rört på sig! 0,9 kg neråt!

Nu har jag testat mina hungersignaler och det har gått över förväntan. Första dagen blev jag hungrig kl.14. Men då blev jag också akut hungrig, såpass att jag började må illa. Slängde ett par baconskivor i pannan med en champinjon så kändes det bättre. Sen dess har jag drastiskt minskat mina portionstorlekar. Ungefär hälften av vad jag åt första veckorna, och säkert en tredjedel, om inte t o m en fjärdedel av vad jag åt innan jag började. Dessutom tar jag mig tid att verkligen smaka på maten. Det är märkligt att jag spenderat så mycket tid på att planera och fundera på vad jag ska äta och när, för att sen när det bli dags att faktiskt äta försöka slå rekord i speed-eating! Det är som om ätandet kommer ivägen för allt planerade att jag försöker få det överstökat så fort som möjligt så jag kan börja planera nästa måltid...

Men nu är det slut med det! Igår åt jag t ex en fantastiskt god räkmacka med oopsiebröd, sallad, avokado, ägg, räkor och naturligtvis majonäs. Food for the Gods!



Tvingade dessutom mig själv att lämna en del på tallriken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar