lördag 28 maj 2011

Ta-ta-ta-tacos!

I min familj äter vi mycket tacos (ok då, egentligen menar jag tortillas, men av nån anledning envisas vi med att kalla det tacos - why stop now?). Minst en gång i månaden. Det är sån där mat som alla gillar, som är lite festlig men ändå är så himla lätt att göra.

Men det är dessutom sån där mat som gör det så lätt att trilla dit igen!!!

Idag var en sådär typisk lördag. Jag och Mr Big åkte till Täby loppis och kom inte hem förrän kl.16. Vi var hungriga och hade inget i kylen. Vid såna tillfällen är det tacksamt att göra tacos (tortillas). Men den här gången tänkte jag faktiskt till lite... Oopies var det som först poppade upp. Är det möjligt...? Går det att genomföra...?

Jag vispade i alla fall ihop en oopsie-smet, blandade i lite tacomix och bredde ut över bakpapper. Toppade med lite TexMex-ost och in i ugnen som vanligt. När det var färdiggräddat la jag ytterligare ett bakplåtspapper på och ställde en plåt ovanpå (tortillas är ju som bekant väldigt platta och det var det jag försökte åstadkomma här - kanhända var det ett onödigt moment). Sen delade jag brödet i fyra delar och...




Rekommenderas! Jag åt två och blev supermätt. Dom resterande två fryste jag in styckvis till nästa gång.

För övrigt är det Champions League final ikväll så i skrivande stund ligger jag i sängen med en kopp kaffe (med vispgrädde så klart!), 70%-ig choklad och filmen "Hard Candy". Trevlig kväll vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar