tisdag 31 maj 2011

Kladdsallad

Såhär i grilltider är det bra att ha ett alternativ till vanlig potatissallad. Visst är det gott att bara ha en grönsallad till men ibland kanske vill ha det där "kladdiga" också. Den här salladen har jag gjort ett par gånger nu med lite variation. Första gången hade jag t ex gräslök, och igår tog jag vitlök istället. Man kryddar som man vill helt enkelt.

Jag skalade två gröna squash och skar sedan i små fyrkanter. Fräste därefter squashbitarna i (mycket) smör. Det går att koka i ett par minuter om man föredrar det men jag tycker stekt blir godare. Det ska inte bli nån stekyta utan bara tills squashen är mjuk.

Sen blandade jag ca 1 dl creme fraiche (går bra med gräddfil också) med 1 dl majonäs och 1 msk senap. Blandade till slut i skivad purjolök och som sagt, två pressade klyftor vitlök. Salta och peppra. Klart!

Grillsäsongen är räddad!

[Här skulle det ligga en bild på gårdagens middag men det funkade inte av nån anledning - försöker igen senare]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar