måndag 30 maj 2011

Klädproblem!

Jag upptäckte för några dagar sedan att mina tröjor hade en tendens att krypa upp i midjan, dvs ovanför den hatade magen.

Just magen tycker jag allra allra sämst om. Den bara hänger där och är stor och äcklig. Därför ser jag till att alltid ha tröjor/toppar/skjortor som täcker magen, och det har gått bra hitintills. Jag inbillar mig att magen ser en aning mindre ut när den är täckt på detta vis, och i alla fall mindre uppseendeväckande. Men nu är det alltså slut på det tydligen...

Jag har inte köpt några nya kläder utan använder samma som jag alltid haft. Tänkte ett tag att dom hade krympt i tvätten men det verkar ju otroligt att kläder som tvättats 20 gånger tidigare plötsligt skulle krympa. Men så idag slog det mig vari problemet ligger. Det är ju jag som krympt! Ja, runt midjan i alla fall. Magen verkar vara lika stor som tidigare men midjemåttet måste ha minskat. Effekten blir densamma om man försöker dra en strumpa över ett timglas. Nederkanten på strumpan (eller i mitt fall tröjan) vill gärna glida upp och lägga sig som en korv i midjan.

Visst är jag superglad att jag minskat i omfång men vore det inte förbannat mycket trevligare om man fick välja själv vart kilona ska tas ifrån? Tröstar mig i alla fall med att jag håller på att utveckla en sexig timglasform...  Kanhända är detta något jag kommer att unna mig snart?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar