torsdag 26 maj 2011

Limpmackor

Jag har ända sen i lördagskväll haft mer eller mindre ont i magen. Natten mellan lördag och söndag hade jag riktig magkramp och även under söndagen kändes det inte helt bra. Så i måndags började jag fasta som bekant. Tänkte faktiskt att det skulle hjälpa magen lite grann. Måndagen gick i alla fall bra, även om jag hade lite ont i magen fortfarande. På tisdagen var det värre. Jag fastade under dagen på jobbet men värken i magen blev bara värre och framåt eftermiddagen började jag få diarre (hoppas du inte sitter och äter nu!) och ett obestämt men konstant illamående som bara eskalerade. Strax innan fem kom jag fram till att jag inte var i skick att vara med på Vårruset så tjejerna fick gå utan mig. Känns verkligen jättesurt att jag inte kunde vara med. Men jag åkte hem istället. Vid Gärdet ungefär var det så illa att jag övervägde hoppa av tåget och leta upp närmaste papperskorg för jag var övertygad att jag skulle kräkas. Men jag klarade mig hem i alla fall och "vågen" gick ner lite grann. Det var då jag bröt fastan och åt lite lövbiff med bea. Det blev vare sig bättre eller sämre av det. Osäker på om jag plockat upp en magbacill, om det är stressrelaterat, eller kanske har med kosten att göra.
 
Hursomhelst försöker jag hålla mig till LCHF nu i alla fall, och i morse bakade jag en LCFH-limpa i mikron. Har inte riktigt bestämt mig vad jag tycker än. Tror att det kan vara ett bra "kris-alternativ" i brist på annat.
 
Jag tog i alla fall 2 ägg och vispade hårt. Blandade sedan i 25 gram smält smör, 3.5 msk fiberhusk och 1.5 tsk bakpulver. Sen stod det att man skulle ha brödkryddor i men det hade jag inte hemma så hällde i lite franska örter istället. Så här med facit i hand skulle nog brödkryddor passat bättre, och så ska man nog ha lite salt i också. Hursomhelst, jag rörde ihop alltihopa och hällde ner i en fyrkantig burk och in i micron på högsta effekt i 2.5 minut. Jag kommer definitivt att pröva detta igen, men som sagt med lite salt och brödkryddor.
 


 

1 kommentar:

  1. Ser ju kanonbra ut! Lite blekt kanske, men man kan väl rosta skivorna? Och med brödkryddor tror jag det blir perfekt! När min fasta är över blir det åter till LCHF för mig också. Längtar faktiskt.... Så hur länge ska jag fasta då? Nu har det ju varit lite krångligt med födelsedagar och konferenser som "tvingat" mig att mjukfasta llite, så om jag fortsätter denna vecka ut och nästa vecka lägger till ägg så kan jag börja med LCHF veckan efter det. I helgen är det nåt slags baluns i Askrike med smörgåsbord...tänkte LCHF:a lite då...

    Kommer du upp en sväng i kväll?

    Kram!

    SvaraRadera