måndag 30 maj 2011

LCHF-burgare

Det har blivit en del "snabbmat" i helgen. Igår åt vi hamburgare. Jag delade ett halvt kilo blandfärs på tre, kryddade och formade till hamburgare. Stekte på låg temperatur tills de var genomstekta. La ett salladsblad på tallriken och började hamburgerbyggandet med en sked hemgjord hamburgerdressing (lika delar creme fraiche och majonäs, chilisås efter smak och tycke samt finhackad inlagd gurka). På det la jag skivad rödlök, avokado, gul chilli och smältost. La sedan på hamburgaren och ytterligare en skiva smältost. På det blev det lite bacon, ett par tomatskivor och slutligen lite mer dressing. Och så på med sallads"locket". Visserligen går burgaren inte att äta med händerna, men ooooh så gott det var.


Och imorse vägde jag mig (trots att det inte är vägdag) och vågen visade på 113 kg, prick! Detta trots att jag under helgen ätit massor med gott, inklusive jordgubbar med kanelgrädde och mörk choklad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar