torsdag 12 maj 2011

Högklackat och beiga byxor

Jag håller på att lära mig gå i högklackade skor! Eller kanske snarare, högklackade, smalklackade skor. Klackade skor har jag på jobbet i princip varje dag men till och från jobbet går jag hellre i gympaskor eller liknande. Klackarna på jobbet är oftast bredare och inte så höga och därmed bekvämare, men även dom klackarna får jag ont i fötterna av efter en hel dag. Naturligtvis är det så att min övervikt lägger oerhörd belastning på mina stackars fötter, och i högklackat får dessutom en mindre yta av foten mer stryk än i plattfotat.
 
Men jag äääälskar skor! Särskilt högklackade skor! Jag fullkomligen dreglar i skobutiker bland alla fina skor. Kanske beror det på att oavsett hur tjock jag än är, så kan jag i alla fall alltid köpa skor som passar. Men jag lurar mig själv. För även om skon passar rent fysiskt, så kan jag ändå inte bära dom mer än ett par timmar kanske.
 
Så, idag börjar sko-träningen. Jag tänker som så att ju lättare jag blir, desto längre kommer jag att kunna gå i mina höga klackar. Men eftersom jag inte använt riktigt höga klackar på så många år nu så är jag lite ovan. Så om jag börjar träna nu, på jobbet, är min förhoppning att när jag är smal nog att använda skorna längre perioder på stan så kommer jag vara såpass säker på foten att jag skulle kunna jogga i skorna!
 
Jag har två par riktigt fina skor på jobbet som jag köpte när jag bodde i England. Ca tio cm klack och en liten platå. Lackade. Ett par svarta och ett par rosa. Dessutom är dom väldigt väldigt bekväma. Vill väldigt gärna ha dom på mig nån gång på krogen, och kunna dansa i!
 
 
 
Så idag har jag mina svarta på mig. Lite svajigt men övning ger färdighet. Alternativt ramlar jag och bryter benen. Time will tell.
 
 
 
När vi ändå pratar om kläder...
 
Unnade mig ett par nya byxor för ett par veckor sen. Beiga chinos. Jag som aaaaldrig skulle få för mig att sätta på mig ljusa byxor. Men för en gångs skull tänkte jag att jag skulle släppa på goth-looken och vara lite somrig. Hursomhaver jag köpte byxorna (fast dom var liiite tajta) och la in påsen i garderoben. Och glömde dom där! Imorse hittade jag dom i alla fall och idag sitter dom mycket bättre än dom gjorde i provrummet (whoop whoop!) så idag har jag sommarbyxor på mig för första gången på jag vet inte hur många år.
 
Känns lite konstigt att ha ett par byxor på som jag inte behöver dra upp hela tiden. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar