måndag 11 juli 2011

Omställningsbesvär... fast tvärtom.

Min bror fyllde år förra veckan och igår bjöd han hem oss på hembakad jordgubbstårta. Jag tyckte att jag dagen till ära kunde unna mig ett litet avsteg så jag tog för mig av den fantastiskt goda tårtan. Som ni vet har jag gjort en del kolhydrat-avstickare då och då, och nu senast på semestern slank det ju ner en hel del bröd framförallt, men socker, det har jag hållt mig ifrån väldigt länge nu. Det dröjde inte länge efter tårtans nedkomst i magen förrän jag kände av diverse besvär. Jag fick magknip, yrsel och huvudvärk. Och när jag satt i bilen på väg hem kände jag mig faktiskt lite smått berusad (tur att det inte var jag som körde!) Så det blir nog inga fler jordgubbstårtor för min del den här sommaren, såvida det inte är LCHF-tårtor. Även om det var gott, så tycker jag inte att det var värt det.


Nu har jag i alla fall beställt sötningsmedel från LCHF-butiken (http://www.lchfbutiken.se/) som jag hoppas kommer denna vecka. I så fall tänkte jag försöka mig på att baka en tårta att ta med till helgens grillfest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar