torsdag 17 februari 2011

Vårruset

Jag har turen att jobba ihop med några riktigt goa och glada tjejer. Vårt senaste projekt är att springa Vårruset och sen Tjejmilen. Jobbet betalar anmälningsavgiften och så får vi en fin löpartröja. Så nu måste vi naturligtvis börja träna. I och med att det ligger en del snö kvar känns det inte så frestande att jogga så vi börjar med snabba promenader tills det blir barmark. Vi var ute första gången igår och det var riktigt skönt faktiskt, trots kylan. Vi promenerade ner till Humlan och tillbaka, en lagom lång promenix på 20 minuter. En gång i veckan är det tänkt att detta ska ske.
 
 
 
Vi har en mer "seriös" löparklubb på jobbet också. Dom är ute och springer med professionella tränare nånstans på Gärdet och lär sig löptekniker osv osv. Låter väldigt spännande men avancerat och jag hoppas gå med i den så småningom. Titta där! Kom på en sak till att lägga på listan!

3 kommentarer:

  1. Jag vill också springa vårruset! hade tänkt fråga dig coh få ihop ett gäng från kvarteret, men då är du redan klar...!

    Hur blir det med Premiärmilen då?.....det är för mycket snö, jag kan inte träna, knappt cykla som jag vill. Jag ställer in det tror jag..

    Men sen, då j-r!!!

    SvaraRadera
  2. Känner att Premiärmilen är för tidigt för mig. Behöver lite tid att få upp flåset etc. Vårruset för bli den första för min del också.

    :-)

    SvaraRadera
  3. var köper du produkterna förresten?

    SvaraRadera