måndag 28 februari 2011

Dag 1 (igen!)

Jag har haft ett litet uppehåll som synes. Först hade vi jobbmiddag i torsdags och kändes väldigt onödigt att sitta där utan att äta. Och sen i helgen fick vi besök från Skåne. Middagen först då. Vi gick till Story Hotel på Riddargatan och vi fick fantastiskt god mat (pilgrimsmusslor till förrätt och rosa lamm till varmrätt). Väldigt generösa portioner var det dessutom. Såhär i efterhand kan jag tycka att jag kanske inte behövt äta precis allt som fanns på tallriken, bara för att det fanns där. Det är något jag måste jobba på. Att kunna lämna mat när jag är mätt. Efter middagen, när jag kom, mådde jag otroligt dåligt. Magen kändes alldeles utspänd och jag hade t o m svårt att andas! Då längtade jag tillbaks till Cambridge faktiskt. Att få känna mig så där lätt och energisk som jag gjorde i början på förra veckan...
 
Helgen i övrigt gick väl rätt ok. Jag oroade mig inte för vad jag åt men åt å andra sidan inte så mycket som på torsdagen heller. Så i morse stod jag i valet och kvalet huruvida jag skulle väga mig eller inte. Jag känner ju att jag gått upp och tänker att det kanske vore omotiverande att veta exakt hur mycket. Så jag bestämde mig i slutändan för att avstå! Nästa vägning blir således nästa måndag, efter en veckas ren kur. Tanken är att jag ska köra fem veckor ren kur nu. Då är det min födelsedag! Och tills dess vill jag åtminstone se en nolla i mitten!
 
Jag anmälde mig i alla fall till SpringCross idag, som går av stapeln den 7:e maj. Planen är dels att fortsätta mina jobbpromenader (tänkte faktiskt föreslå för tjejorna att vi kör två gånger i veckan istället för bara en) och dels köra mitt Zumba-pass på mornarna. Till helgen tänkte jag köra det längre passet på ett timme och nästa vecka kanske jag t o m vågar mig till gymmet. Och blir det lite mer barmark snart börjar promenaderna längs med vattnet till Mölna brygga snart igen. Det är ca 6 km fram och tillbaka - dvs samma distans som SpringCross.
 
Jag har kommit på ett par saker till att lägga på min To-Do list:
 
* Sitta med benen i kors
* Lära mig åka slalom
* Gå med i jobbets löparklubb
* Ta ridlektioner
* Lära mig windsurfa
* Springa Tjejmilen
* Köpa shorts
 
Over and Out!

2 kommentarer:

  1. Good girl!! Det är bara att hoppa upp på hästen igen när man trillat av....fast jag tycker du skulle ha vägt dig ändå...för att se vad det faktiskt kostar! Men jag respekterar ditt beslut1 Det viktigaste är ju att du fortsätter (eller börjar om, om du hellre säger det)och att du nu har ett konkret fokus, födelsedagen!
    Ett sätt att inte äta upp ALLT på tallriken är att redan från början dela upp det. Dra en linje, allt innanför äts upp, det som ligger utanför lämnas. Då vet man när man ska sluta. Det här tipset kom jag på PRECIS nu! Jag ska testa på min tvådagars konferens i Göteborg nu. Borde funka bra?

    kram!!

    SvaraRadera
  2. Låter som ett bra tips! Ska jag ha i åtanke när det blir dags att äta igen. Lycka till på konferensen!

    Kram!

    SvaraRadera