måndag 21 februari 2011

Dag Sex och Sju - A bag full of crazyness

Det fuskades igen i helgen. Närmare bestämt på lördagen. Vet inte riktigt vad som hände eller vad det berodde på men på lördageftermiddagen förvandlades jag till ett riktigt monster. Dagen började bra med cambridge-gröt till frukost tillsammans med sambon (vi kallar honom Mr Big tillsvidare). Sen begav han sig till loppis och jag gick ner i tvättstugan. Medan jag tvättade började jag städa lite smått och bestämde mig bl a för att flytta över mina kläder till klädkammaren. Detta höll på till ungefär kl.14. Då kom Mr Big hem och jag tappade förståndet totalt. Jag tyckte att han kunde damma av sina glasprylar i hyllan och när han inte gjorde det i samma sekund som jag bad honom utan satt sig och kollade auktioner på Tradera så fick jag frispel. Släppte allt jag höll på med och stängde in mig i badrummet i nära två timmar och surade. Som tur är har Mr Big en ängels tålamod när jag får mina små utbrott och han lät mig således hållas, och bad till och med om ursäkt (fast det var jag som betedde mig som en idiot!) Det hela slutade i alla fall med att jag åt middag med resten av familj, och drack ett par glas vin, och lugnade sedan ner mig betydligt.

Mr Big tyckte att jag skulle sluta med shakerna om dom fick mig att må så dåligt och just då kändes det som om det var en god idé, så i princip så la jag av i lördagskväll... Så här i efterhand inser jag att mitt psykbryt troligen berodde på att jag glömt att dricka min lunch-shake. I och med att jag inte är hungrig längre måste jag påminna mig själv att äta tre gånger om dagen. Dessutom föll det sig inte lika naturligt att dricka vatten precis hela tiden hemma. På jobbet har jag min tillbringare brevid mig hela dagen som jag fyller på med jämna mellanrum. Hemma försökte jag ställa en tillbringare i kylen men det slutade bara med att jag glömde bort den. Istället måste jag ställa tillbringaren i det rum där jag befinner mig mest om jag ska komma ihåg att dricka.

Så i söndags bestämde jag mig för att ge kuren en sista chans trots allt. Jag var jag noga med att dels dricka mitt vatten hela dagen och dricka mina shakerna med lagom långa mellanrum. Och jag känner nu att energikicken verkligen satt igång. Igår spenderade jag fyra timmar med att städa lägenheten. Sen promenerade jag till affären istället för att ta bilen. På kvällen fullkomligt klättrade jag på väggarna när vi satt framför TVn och vore det inte för att jag frös så förbannat skulle jag gått ut och promenerat en stund på kvällen.

Klockan sex i morse hoppade jag ur sängen och körde ett zumba-pass innan jobbet. Dessutom kom jag till jobbet en halvtimme tidigare än normalt. Jag mår verkligen toppenbra idag!

6 kommentarer:

  1. Ha, ha! Vilken fantastisk helg!!! Skönt att du kom tillbaka! Fick ett mail nyss om SpringCross, 6 km den 7 maj...vad säger du?

    www.springcross.se

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Good! Anmäler du dig nu? Eller väntar du tills lönen kommer?

    SvaraRadera
  3. Jag får lov att vänta tills löning, på fredag. Men då j-vlar! :-)

    SvaraRadera
  4. Vad kul att du kikade in på min blogg! Tack så mycket. Och lycka till du med! HAr sparat din blogg på favoriter, så man kan följas åt lite =)
    Ps. man får "synda" nån gång ibland också. =)

    http://kommaimalvikt.blogg.se

    SvaraRadera
  5. Min bästa vän numer är vattenflaskan vart jag en går så är den i handen, men är för att jag inte ska glömma att dricka.
    Ett tips jag fick av min rådgivare är att på morgonen lägga fram de 3 påsar som jag under dagen ska ha i mig o det gör att jag inte missar en påse.

    Tycker du är grymt duktig bloggkompis

    SvaraRadera