onsdag 27 april 2011

Snabbmat och Spring Cross

Gjorde världens snabbaste middag idag! Chorizo med coleslaw. Fem minuter. No kidding!

Rev 1/4 vitkål med osthyvel och skivade en halv rödlök fint. Blandade sen 1/2 dl gräddfil med 1/4 dl majonäs och 1/2 msk senap (jag använde Dijon). Smakade av med salt och svartpeppar. Korven värmde jag lite snabbt i stekpannan. Hittade chorizos på Willys från "Noel". Endast 0.9 kh. Acceptabelt och ooooh så gott


Idag fick jag mitt startbevis för Spring Cross. 7 maj går det av stapeln så det börjar bli dags att snöra på joggingskorna (ja ja, okej då, promenadskorna). Fick dessutom en lista på andra lopp under året. Vårruset har jag redan anmält mig till och Tjejmilen är given men jag överväger att också signa upp till I FORM Loppet 11 augusti, Topploppet 1 oktober samt Hässelbyloppet 16 oktober.



Jag sprang (ok, gick) Tjejmilen förra året och det var verkligen en kick. Vilken atmosfär! Vilken känsla! Jag blev faktiskt lite tårögd när jag stod på startlinjen. Och trots att hela kroppen värkte mer än den någonsin gjort (seriously, jag kan inte beskriiiiva hur ont jag hade), gick jag på moln hela vägen hem.



Kan passa på att berätta en rolig historia från förra året. Vi hade vårt sensommar-event på jobbet dagarna innan på Kungliga Borgen på Gärdet. Vi åkte buss dit och åkte således förbi alla tälten inför Tjejmilen. Två killar satt framför mig och konversation gick som följer:

- Oj, vad är det som händer här?
- Jag tror det är Tjejmilen som går härifrån nu i helgen.
- Jaha! Tjejmilen! Men du, hur långt är det loppet, vet du?
- Hmmm, jag tror det är 8 km eller nåt...

Jag vet i ärlighetens namn inte vem av dom som var mest korkad. :-)

Ha en trevlig kväll vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar