torsdag 23 juni 2011

Naken på jobbet

Jag drömde inatt att jag satt naken på jobbet. Det är väl en klassisk symbolisk dröm om något men jag googlade runt i alla fall för att se vad jag kunde hitta:
 
"Avslöja det vi försöker dölja, det som är ivägen för känslor, tankar och reaktioner. Nakenhet visar verkliga känslor. Att vara naken i en dröm kan uttrycka en rädsla eller en önskan om att människor ska känna igen dina verkliga känslor. Men det kan också handla om att du är rädd för att avslöjas eller att ditt verkliga jag ska upptäckas."
 
Just den sista meningen kändes spot on. Jag har fått så väldigt mycket bra feedback på jobbet, i princip sen jag började för ett år sen och på sommarmiddagen förra veckan pratade jag bl a med en av mina före detta jurister, en kille som jag blev tvungen att "ge bort" till en annan sekreterare inom gruppen eftersom jag hade för mycket att göra och han satt längst ifrån mig. I uppemot 20 minuter stod vi på båten och han levererade vad som nästan kan beskrivas som en kärleksförklaring. Aldrig hade det funnits nån så bra som jag och snälla kunde jag inte försöka fixa tillbaka honom på något vis och dumpa någon annan istället. Detta får jag höra nästan varje dag, från flera olika personer. Jag har jurister springades hos mig som egentligen inte "tillhör mig" och som i vissa fall, inte ens tillhör min grupp. Och juristen från båten avslöjande i ett svagt ögonblick att snacket bland juristerna går som så att "Om man vill ha något gjort ordentligt, och snabbt, så går man till Kimster".
 
Det är naturligtvis jättekul att höra att mitt arbete uppskattas av så många, och jag suger åt mig så mycket jag bara kan MEN nånstans inom mig finns ändå en känsla av att "Jag är inte så bra som de tror och när som helst kommer jag att avslöjas som den bluff jag är".  Effekten blir lite den motsatta - ju mer positiv feedback jag får, desto osäkrare blir jag på mig själv. Vad gör man?
 
En alternativ tolkning av drömmen som jag hittade på flera sidor är som följer:
 
Om du drömmer att du är naken kommer din livssituation att förbättras.
 
Kanske ska hoppas på det senare...
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar