söndag 12 juni 2011

En hektisk vecka... och lax

Jösses vad veckan gick undan! Kanske ska börja med en viktuppdatering. I fredags stod vågen fortfarande på 112.5 kg, så plus minus noll. Inte överdrivet orolig eftersom jag hade mens då och jag kände att jag bar runt på en del vatten. Nu är röda veckan över och vågen visar neråt igen.

Annars är det fullt ös både hemma och på jobbet. Jag har tagit över rollen som "redaktör" för vårt interna nyhetsbrev och i fredags skickade jag ut min första bulletin! Fantastiskt roligt var det i alla fall, även om det bitvis blev väldigt stressigt att jaga artiklar, korrläsa och skriva ihop egna bidrag. Ett nyhetsbrev blir det innan sommaruppehållet.

Och i tisdags hade vi heldagskonferens på Hotell Kung Karl. Väldigt givande även om känslorna svallade emellanåt. Men det jag gillade bäst var föreläsningen vi fick gå på efteråt. Jörgen Oom, fd psykolog numera motivationsföreläsare på Oscarsteatern. "Full fart framåt...men vart?" hette föreläsningen och mycket av vad han sa träffade rätt i prick. Vi fick bl a lära oss att "våga vara bäst" och "man kan inte ändra på någon annan än sig själv". Att han dessutom fick oss att kikna av skratt gjorde inte saken sämre.

Kvällens middag blev en laxrätt jag fick av min goda vän Sophie. Busenkelt dessutom. Man tager en laxfile och brer på ett tjockt lager grön pesto (antar att det skulle gå precis lika bra med röd men personligen föredrar jag grön) och sen på med riven ost. In i ugnen i smörad form tills fisken är rosa och osten fått en aning färg. Jag avnjöt med lite tomat och basilika med en skvätt olivolja.


Medan jag och sonen (DJ Cool) åt lax, tillagade och åt Mr Big den strömming som han fångat tidigare på dagen. Det är hans nya hobby, och jag ska erkänna att bortsett från att det stinker fisk i köket, så är det rätt trevligt att inte behöva bekymra sig för vad jag ska laga för mat på lördagar och söndagar. Detta får gärna fortsätta resten av sommaren!



Ha en bra vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar