fredag 3 juni 2011

Jag vill bara sitta här med benen i kors...

Vi satt på balkongen och rökte när Mr Big plötsligt skrattade till... "Vad skrattar du åt?" sa jag och han svarade "Du sitter med benen i kors! Jag har aldrig sett det förut - det ser... annorlunda ut!" Och ta på fan, jag satt med benen i kors. Utan att ens tänka på det hade ena benet plötsligt flygit över det andra! Ett av mina mål har ju varit att kunna lägga benen i kors eftersom jag inte kunnat göra det på väldigt, väldigt länge!

Kan tala om att Mr Big skrattade ännu mer när jag gav honom kameran och bad honom föreviga detta ögonblick - men det bjuder jag på. ;-)

För övrigt har jag varit och handlat idag. Jag har gått och blivit klänningtokig! Häromdagen gick jag till Kappahl och prövade ett par klänningar men hängde tillbaka dem och tänkte att jag skulle hem och tänka på saken - inte impulsköpa sådär som jag brukar. Dagen efter fick jag ett sms från Kappahl som annonserade att dom hade 25% rabatt på allt. Om inte det är ett tecken från ovan...

Det bidde tre (yikes!) klänningar! Två i stretchigt material, en prickig stl 46/48 och en blommig 48/50 (nu när jag haft den blommiga hela dagen så tror jag att jag kanske skulle kunnat gå en storlek mindre även där men oh well...) och en i denim. Den i denim prövade jag häromdagen i stl 50 och då satt den som en smäck, men idag fanns den inte kvar. Efter en del velande så slog jag i alla fall till på en 48:a. Den är tight, men om jag håller in allt jag har för kung och fosterland så funkar det men det är min förhoppning att om en sisådär 5 kg, så kommer den sitta som hand i handske, utan att behöva hålla andan. Detta är min midsommarklänning folks...

Här kommer modeparaden:




Och så passade jag på att klippa håret idag. En belöning för att nu nått ett BMI under 40!

Jag bad om detta:



Och fick detta:



Jag är nöjd! Och vill passa på att tacka Lotta på Hair 3000 på Hötorget, för klippning och underbar massagestol vid hårtvätten. Allvarligt, vad mer kan man begära.

Today is a good day!

2 kommentarer:

  1. Grattis duktigt jobbat! Själv hoppas jag gå ner 10 kg sådär men verkar som vara mamma hjälper till! Men jag är sugen på socker rent socker antar det är för energi...något tips? Jag vill ju inte tappa tänderna! kram

    SvaraRadera
  2. Nu har jag rest klart för denna vecka och är på plats på kontoret. Då vill jag bara säga att jag skanat uppdateringar om vad du gör, både här och på FB! Känner mig helt lost märker jag, när jag inte har koll på vad lillsyrran har för sig.

    Så...vad sa de på jobbet om nya frillan? Hur har LCHF:andet gått i veckan? etc, etc....Vad var det för fest du var på?

    Själv har jag gått upp 1, 4 sedan förra helgen. Väry märkligt...har ju bara fuskat LITE....Det är mängderna det hänger på tror jag..mina portioner är fortfarande för stora. Skärpning!

    Kram!

    SvaraRadera