fredag 9 december 2011

Veckans vikt och Divino

Vilken trevlig kväll vi hade igår! Divino var verkligen en riktigt bra restaurang, där all mat är fyrkantig och konstnärligt placerad på enorma tallrikar. Pilgrimsmusslan var himmelsk och istället för risotto fick jag ett pocherat ägg med blomkål och pancetta. Spädgrisen smälte i munnen och jag som egentligen inte tycker om selleri, tycker att sellerikrämen var bland det bästa jag någonsin ätit. Tyvärr blev det ingen ostbricka till efterrätt, utan jag fick samma som alla andra men på det stora hela spelar det ingen större roll. Det var en sån liten portion och jag åt inte ens upp hela.

Hamnade dessutom i riktigt bra sällskap och det var mycket prat och skratt kring bordet. Kom hem runt 11 vilket kändes precis lagom.

Och idag åker Mr Big på julresa till Polen med jobbet och DJ Cool ska jobba, så jag är helt själv hemma. Bliss! Ska passa på att 1) äta något som jag verkligen gillar men som inte går hem hos pojkarna (har inte bestämt vad ännu men troligen blir det något vegetariskt och/eller kryddstarkt) 2) ligga på stora soffan framför TVn 3) titta på Harry Potter och/eller Pirates of the Caribbean.

I övrigt har det inte hänt något viktmässigt. Jag står och stampar på samma ställe som förra veckan. Ska i helgen fundera lite på vad jag kan göra för att sparka igång det hela igen. Plocka fram Zumba skivan kanske? Ett par äggdagar? Vi får se.

Ha en trevlig helg!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar