torsdag 1 december 2011

Kramp i benen!

Jag tror jag berättat förut att jag till och från haft kramp i benen, särskilt under natten. Allt som oftast har detta berott på att jag druckit för lite vatten och kunnat avhjälpas med ett par stora glass vatten. Men på sistone har jag börjat få kramp i benen trots att jag druckit ordentligt med vatten så jag researchade lite och fann att benkramper tydligen inte är helt ovanligt bland LCHF:are och kan bero på magnesium-brist. Så jag köpte en burk med tillskott och kramperna försvann i princip omedelbart, så nu är allt frid och fröjd igen. Det enda jag inte är så förtjust i, är att tabletterna, som är tuggtabletter, innehåller sötningsmedel (xylitol). Jag skulle föredra tabletter utan sötningsmedel men har inte hittat några ännu. Om någon har några tips så får ni gärna höra av er till mig.

God torsdag everyone!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar