onsdag 5 oktober 2011

Kanelbullens dag

Jag har haft några "dåliga" dagar på senare tid. Framförallt gårdagen förflöt inte så smidigt som jag hade hoppats. Det undgick väl ingen att det var Kanel-jävla-bullens dag igår? Från det jag klev in på kontoret på morgonen (eller t o m innan om jag tänker efter) tills dess jag gick hem hägrade doften av nybakade bullar i hela huset. Det gick inte att komma ifrån. Jag höll mig lååångt borta från Bistron runt lunch eftersom jag hört ryktas att det låg ett berg med nygräddade kanelbullar där. Men så på vägen hem skulle jag handla beasås på Vivo i tunnelbanan och vad slår emot mig så snart jag klev genom dörren? Doften av nybakade kanelbullar förstås! Och det var då jag gav upp!
 
Jag har varit lite dålig några dagar. Mensvärk from hell och en förkylning som vägrar ge med sig och som nyligen snarare eskalerat. När jag mår lite risigt är det svårare att stå emot kolhydraterna har jag märkt. Så det blev en bulle. Och när jag kom hem blev det dessutom några pommes till biffen.
 
Så nu är det helstrikt som gäller i ett par dagar! Ägg i alla dess former framförallt. Nature's superfood. Jag satsar på att stå still på vågen denna vecka.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar