fredag 8 februari 2013

Veckans vikt

Jag har under en längre tid stått och trampat på samma vikt. Sedan november har jag legat på strax över 90 kilo, ibland har jag gått upp ett kilo eller två och sedan gått ner till 90+ igen. Att passera 90-strecket har verkat stört omöjligt. Så igår bestämde jag mig för att plocka fram måttbandet igen. Jag hade i och för sig inga större förhoppningar, för jag har sett mig i spegeln varje dag, och tyckt mig se hur midjan blivit bredare och bredare. Men jag tog fram måttbandet i alla fall. Och mycket riktigt, när jag mätte midjan kunde jag med lite god vilja konstatera att jag bara förlorat en knapp cm (sedan början av oktober). Med en djup suck började jag så mäta höfterna, och ser till min förvåning att 6 (sex!) cm försvunnit! Jag var tvungen att mäta flera gånger! Så det jag trott varit en expanderande midja i spegeln, var i själva verket krympande höfter!

Och för att göra lyckan total, ställde jag mig på vågen i morse och ser att jag äntligen passerat det svårpasserade 90-strecket, och veckans vikt är därför 89,4 kg.

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar