onsdag 4 januari 2012

PIP! (Personal Improvement Plan)

Nytt år och nya utmaningar. Största fokus ligger förstås fortfarande på vikten men jag har knåpat ihop en PIP (Personal Improvement Plan) som täcker det mesta jag vill få gjort under 2012. Jag vill t ex ha en buffert på minst 10 000 kronor innan året är slut. Och så ska kreditkortet betalas av. Jag tänker börja på orientalisk dans och sjunga i kör. Jag har en del nya karriärmål också, några som kan inarbetas i min PIP på jobbet, och andra som jag kanske bör hålla för mig själv ett litet tag till...

Men tillbaka till vikten. Viktmålen är oförändrande. Enda skillnaden är att jag nu satt ett datum då dessa ska vara uppnådda. Om allt går som planerat så ska jag alltså nått min målvikt lagom till Mr Bigs födelsedag i september.


99 kg (stort delmål - tvåsiffrigt!)
98 kg (BMI under 35)
89 kg (under 90-strecket)
85 kg (10 kg kvar till mål)
84 kg (BMI under 30 - från fetma till överviktig!)
80 kg (5 kg kvar till mål)
75 kg (MÅL!)
27/01/2012
10/02/2012
04/04/2012
25/05/2012
22/06/2012
24/08/2012
29/09/2012


Nu kör vi!

Trevlig onsdag!

2 kommentarer:

  1. Varför kallas han Mr big :)?

    SvaraRadera
  2. När jag började med bloggen bestämde jag att inte använda några riktiga namn så alla som nämns har fått ett smeknamn. Mr Big fick sitt smeknamn redan för tio år sen, men då kallade jag honom "Big Ben" (vi bodde i London då). Sen efter "Sex in the City" blev det liksom roligare att kalla honom "Mr Big". Mer exakt varför det blev "Big Ben" och senare "Mr Big" behåller jag för mig själv, av personliga skäl. :-)

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera